Voordat een kapper of kapster op onze website wordt vermeld, checken wij een aantal punten. Onder andere of ze een erkend diploma hebben, of ze ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en of ze met professionele producten werken. Dit zijn de drie belangrijkste punten om zeker te weten dat je een professionele kapper over de vloer krijgt. Hieronder staat beschreven waarom wij zoveel waarde hechten aan deze drie punten.

GEEN ongeschoolde kappers!

De bij ons aangesloten kappers hebben allemaal hun diploma’s aan ons moeten tonen, om zeker te weten dat ze echte kappers zijn. Helaas is het in Nederland niet nodig om een kappersopleiding gevolgd te hebben voor je een kapsalon opent of jezelf als kapper inschrijft bij de KvK. Hierdoor kan dus eigenlijk iedereen zichzelf een kapper noemen, want knippen kan toch iedereen? Ja, knippen kan iedereen, maar model knippen is een stuk moeilijker en niet voor iedereen weg gelegd. Echte kappers hebben een opleiding gevolgd van minimaal 2 jaar en meestal zelfs een opleiding van 3 of meer jaar. Daarnaast worden er jaarlijks cursussen gevolgd om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en nieuwste knip- en kleurtechnieken. Door een opgeleide kapper in huis te halen weet je zeker dat jij een mooie coupe krijgt en geen scheef kapsel met happen en rare plukken.

GEEN zwartwerkende kappers!

Als een kapper ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel (KvK), moeten ze ook BTW en andere belastingen afdragen over de inkomsten die ze hebben. Door een kapper te boeken via onze website weet je zeker dat ze een KvK nummer hebben en dus niet ambulante kappers zijn die een extra zakcentje ‘zwart’ bij willen verdienen naast een baan die ze bij een baas hebben.

GEEN drogisterij producten!

Producten uit de drogist zijn niet slecht, maar de professionele producten die door kappers worden gebruikt en worden verkocht zijn toch wel heel veel beter voor je haren (en het milieu). Een pakje haarverf uit de drogist kan je niet mengen om de perfecte kleur en de juiste grijsdekking te krijgen. Hoe vaak hoor je niet dat een kleuring met een pakje uit de drogist fout is gegaan? Dat de kleur groen is uitgeslagen of knal oranje? Als kappers zijnde krijgen wij vaak zulke verhalen te horen. Helaas worden de kappers pas na zo een blunder op gebeld om de kleur te herstellen, en dit is vaak niet meer te doen omdat de kleur te ver door is geslagen of het haar er veel te droog door is geworden en de kans op het afbreken te groot is.
Kappers hebben op de kappersopleiding alles geleerd over kleuringen, grijsdekking, tegenkleuren etc. Dit zijn allemaal punten waarover nagedacht moet worden voor er überhaupt geverfd kan worden. De kapper kijkt naar je huidige kleur, welke kleuringen je allemaal al hebt gehad en nog in de punten van je haren zitten, je haarstructuur en wat je wens is. Aan de hand van deze vier punten geeft de kapper een advies. Dit kan soms niet de wens van de klant zijn omdat dat niet haalbaar is, of meerdere behandelingen daarvoor nodig zijn (bijvoorbeeld van zwart geverfd haar naar zilver/grijs haar). Daarna gaat de kapper de kleuren mengen voor de optimale (grijs)dekking, de juiste kleurhoogte (donker, licht of er tussen in) en de juiste gloed (rood, koper, as etc.) die je wilt hebben.
Niet alleen kleuringen kunnen fout gaan, ook de verkeerde keuze van shampoo of andere verzorgingsproducten kan fout gaan. Een kapper kan je hoofdhuid en haarconditie het beste beoordelen en aan de hand daarvan de juiste verzorgingsproducten aan raden.
Alle bij ons aangesloten kappers werken met professionele kappersproducten, deze kunnen vaak ook bij hun gekocht worden. Als dit niet het geval is, kan je ook een kijkje nemen in een van de webshops.

Alleen professionele kappers!

Wij willen graag dat jij een professionele kapper aan huis krijgt die een perfecte coupe kan knippen, de juiste adviezen kan geven en met de beste producten werkt voor het beste resultaat. Wij doen ook zeker onze best om dit voor u te kunnen realiseren.
Ben je tevreden over de kapper die bij u thuis langs is geweest? Laat dit dan aan ons weten door middel van een mail, chatbericht op Facebook of door een recensie op Facebook achter te laten.
Heb je na het boeken van een van de aangesloten kappers toch een klacht? Bespreek deze dan eerst met de kapper. Als jullie er samen niet uit komen, dan kan je altijd een mail of chatbericht via Facebook naar ons versturen.

Scroll naar boven